Interrail

Az EXPLORER Vasutas Világjáró Klub (EVVK) Magyarország legnagyobb szabadidős vasúti szervezete. Célja, hogy vasutas és civil utazókkal egyaránt megismertesse a belföldi és külföldi kultúrális, nemzeti és természeti értékeket. Ebben a blogban elsősorban Európában, a FIP, INTERRAIL, vasútijegyekkel történő vonatos utazások élménybeszámolóit, útleírásait olvashatjátok. Minden érdeklődő jelentkezését szívesen vesszük.

EVVK.hu

Nincs megjeleníthető elem

Vasutasok.hu

2011.09.04. 07:36 SAV

Nagy Itáliai körút

Címkék: velence extrém túra szicília itália

Miután mindenkinek megígértem, felteszem a képeket a NAGY ITÁLIAI KÖRÚTRÓL. Jelentem hazatértünk és mindenki túlélte. A beszámolóba beírtam a távolságokat mert többen kérdezték. Akik nem tudnák vonatos extrémtúrát csináltunk 30 fővel sok-sok szép látnivalóval. Ez volt 2011 csúcsa!!!

0. nap, Budapest vonat: 700 km túra: 0 km.

Picit megcsúszott a Venezia, no meg ahogy kell a légkondi is elromlott. Aztán éjszaka meg úgy nyomta hogy kabátra kellett öltözni. (A hőtágulást mindenki kibírta)

Nagyobb térképre váltás

1. nap, Velence 940 km, túra 7 km

Velence várhatóan nagy újdonságot nem hozott a csapatnak, de miután a hőmérséklet a 40 fokot ostromolta, így a strand nagy felüdülés volt mindenkinek. A Lido egy másik Velence, mindenkinek javaslom felkeresni. Rendhagyó élmény volt a strandon a katonás zsetonos fürdés. :)

Este Triesti átszállással nekilendültünk Nápolyi távnak.

Nagyobb térképre váltás

2. nap Nápoly, Busz: 65 km, Vezúv túra 2x2 km, Nápoly 7 km.

A vonat a Tiburtina kiégése A szálláshelyen hagytuk a csomagokat majd szokásos mediterrán késéssel, megérkezett a busz. A táv nem jelentős, (attól a helyi specialitástól eltekintve, hogy a buszsofőrök félúton hipp-hopp kicserélődtek).

A maps kicsit rosszul hozza, mert Torre del Greconál mentünk le, de ez a lényegen nem változtat. Mondjuk ezt a poént már egyszer ellőtem de azért beteszem HD-s videót a környékről.

A Nápolyi túra valahogy így nézett ki fagyistól, vásárlással együtt...

Nagyobb térképre váltás

Este levezetésként elmentünk egy helyi krimóba, ahol hal és helyi borszörnyek kipróbálását vállalták a megjelentek. Este ájulásos alvás.

3. nap Capri, Hajó: 70 km, vonat 506 km, gyalog: 6+ 5 km

Reggelinél kis félreértelmezés (szerintem nem volt korrekt), aztán gyalog nekivágtunk a kikötőnek.

Valami ilyet láttunk:

Visszatéréskor a kikötés után adódott kis szabadprogram, és mielőtt a csoportok szétváltak volna csináltam egy csoportképet. (Comment: azért csinos nőkből el voltunk látva rendesen)

Teljes kép itt:  http://explorer.blog.hu/media/image/IMAG0667.jpg

Este a szokásos Tiburtina saga folytatódott. Az olasz röhögve mondta, hogy az éjszakai vonatot eltörölték. Utólag mondhatom a "full women" csapat jól megoldotta... A nagy itáliai körútas csapat este tovább utazott Siracusa irányába.

4 nap, Siracusa gyalog: 10 km

A Szirakúzai nap volt a legnehezebb és a legmelegebb is. Szóval be volt fűtve rendesen. Most inkább csak kulcsszavakban írnám le: Apolló temploma, Municipio, Dóm, Aretusa szökőkút, S Lucia temploma, Gimnasio Romano, Santuario della Madonnina. A Neapolisban: Amfiteatro Romano, Ara di Lerone, Orecchio di Dionisio, Teatro Greco. A csapat egyébként jó erőnlétnek örvendett így késő délutánra a táv és műemlékek teljesítésre kerültek. Hivatalosan így és ezt kell látni:

Valójában meg ezt láttuk magunkról a Dóm lépcsőjén:

Alább rajta vagyok (nem tudom míért akarták) de az olasz, aki fényképezett lehagyott egy párunkat.

Post comment: Nemcsak az olasz de a blog is levágja teljes képekért katt ide: http://explorer.blog.hu/media/image/IMAG0670.jpg  http://explorer.blog.hu/media/image/IMAG0671.jpg

5 nap Taormina 2x2 km hegyi túra, vonat 875 km.

Reggeli után nekivágtunk a túra 2. legnagyobb durranásának, Taorminának. A túra során kb. 1 óra alatt feljutottunk a 40 fokban a botanikus kertig. Meglátogattuk a belvárost és az Amfiteátrumot. Volt szabadprogram és fürdés is. Visszafelé volt egy kis csomagmegőrzős tréfa (nem adta rohadt automata a csomagot, sőt még le is tagadta), de csinos rendőrasszony ütés-rúgás segítségével kinyitotta nekünk.

Este a messinai kényszerpihenő után nekivágtunk az egyik leghosszabb vonattávnak:

Nagyobb térképre váltás

6. nap Róma, gyalog 7 km, vonat: 1378 km

Rómában egy kicsit megoszlott a társaság, mert páran kimentek a Vatikánba, míg a mag egy új római útvonalat járt be az alábbiak szerint.

Rómában Vasútállomás - S Maria d Angeli templom Foro Triano-Vittorio Emanuelle emlékmű- Capitolium - Piazza Venezia - Teatro di Marcello (kis Colosseum) - Piramid Cestius

A Piramistól terv szerint dél magasságában kivonatoztunk a Ostiába, ahol fürdés, szabadprogram.

Visszatérve a csomagmegőrző után, kimérten kértem a nagy itáliás csoportot, hogy különüljenek el a többiektől mert fontos beszédem van velük. Ment is a találgatás: (Vonat? Késünk? Plusz pénz?). Hogy mi történt az maradjon köztünk...

Mit adhat egy ilyen út?

Magam az ilyen programokat azért szeretem mert belülről kicsit mindig megváltoztatnak, átalakítanak. Még akkor is, ha már vagy 15-ször jártam errefelé.

Ennek az útnak az egyik küldetése, hogy megmutassa nem szükséges százezreket költeni, olyan szolgáltatásokra amelyek vizuálisan nem növelik az utazás értékét.

Az ilyen túrákon nemcsak másokat, de magunkat, a határainkat is jobban megismerhetjük. Megtudhatjuk magunkról, hogy hogyan segít(het)ünk másokon és hogyan számíthatunk embertársaink segítségére. (Ez a csoport ebben kimagasló volt.)

Felfedzhetjük azt a sok sok újat, amit a kultúrák különbsége adhat, a megismerés örömével mérhetjük a különbséget. És mert választ nem mindig kapunk a miértre, megtanuljuk elfogadni a különbözőt.

Így utólag is őszintén remélem, hogy a csomagok mellett mindenki a kis szívében hazavitt egy csipetnyi forró Itáliát, melyből meríthet a hétköznapokban.

És bármerre is jártok a nagyvilágban gondoljatok mindig arra, hogy milyen jó is hazatérni a mi kis hazánkba.